טיול אופניים ביער להב מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

סוג הטיול: עצמאי   |   אופן הטיול: רכוב   |   משך הטיול: כ- 5-3 שעות   |   דרגת קושי: בינוני   |   עונה מומלצת: סתיו, חורף, אביב   |   מספר ק''מ: 25   |   מפת סימון שבילים מספר: 12
בקצרה...
האם זהו מדבר או יער? אז זהו, שגם וגם: יער להב שבצפון הנגב מציע שפע של מסלולי אופניים במגוון רמות. קבלו מסלול לדוגמה.
מאפייני הטיול:   ●  משפחות  ●  אפשרות למנגל   ●   מעגלי
סיפור דרך
הגעה
בצומת דבירה שעל כביש מס' 40 פונים מזרחה, אל כביש מס' 3255. מחנים ליד הכניסה לקיבוץ דבירה.
הערות: יש להצטייד בקסדה, משאבה, פנימיות להחלפה, כלים לתיקון נקרים והרבה מים לשתייה. המסלול מיועד למשפחות המיומנות בטיולי אופניים. במיוחד במסלול זה, כדאי להצטייד במפת השטח.
המסלול
מעבר להיותו יער נטוע על גבול המדבר, מתהדר יער להב בעובדה כי משתרגים בו שפע של שבילי טיול, רבים מהם שבילי אופניים. הם מחולקים לרמות שונות, ומשולטים היטב. המסלול המוצע כאן הוא רק המלצה, כזו שתקלע למכנה משותף רחב (במובן הטוב של המילה), אך אפשר ורצוי להגיע ולבחור בכל מסלול אחר. ללכת לאיבוד לא תוכלו (אלא אם כן ממש תתאמצו).
היער הזה, שמשתרע על פני יותר מ-30,000 דונם, החל את דרכו בנטיעות צנועות שנערכו פה בתחילת שנות החמישים של המאה שעברה. תוך שנים ספורות הוגבר הקצב, וכיום מדובר בכתם ירוק צפוף המכסה את הגבעות הרבות של האזור. כל זאת לצד לא מעט אתרים ארכיאולוגיים, מוזיאון מיוחד המוקדש לתרבות הבדואית (מוזיאון ג'ו אלון), ואינספור פינות חבויות מן העין, שמזמינות השתרעות של שעה ארוכה. בקיצור, זהו מסלול שנמשך זמן לא רב, אך בקלות ניתן להאריכו לחצי יום ויותר.
מהמקום שבו החניתם את הרכב, לצד הכניסה לקיבוץ דבירה, רוכבים על האספלט לכיוון דרום-מזרח. סופו של הכביש בקיבוץ להב, אך עוד הרבה לפני כן פונים עם סימון השבילים האדום לכיוון דרום-מערב (ימינה). רק כדי להתמצא, ליד הפנייה ניצבת תחנת אוטובוס (ריקה בדרך כלל).
השביל האדום יגרום לכם להתעקל מזרחה (שמאלה), כ-5 ק"מ מתחילת הדיווש, ומנקודה זו יש להפעיל מעט כוח בשל תנאי השטח. במילים אחרות: עלייה. אם קצת קשה, תמיד אפשר לברוח ולנוח לצד אחד מהמוני עצי האורן.
אם אתם חובבי שרידים ארכיאולוגיים, עצרו ברגע שתגיעו לתל חוף (או חורבת אבו חוף). עלו ברגל מעלה. במקום נותרו שרידים של כנסיות מהתקופה הביזנטית. לאחר שחוזרים לשביל המקורי ממשיכים איתו לכיוון מזרח. כעת הטיפוס הופך להיות קשה יותר. הסיבה: אתם רוכבים במעלה הר להבים, המתנשא לגובה של 518 מטר מעל פני הים.
בפיצול הבא פונים דרומה (ימינה) ופוגשים במגדל תצפית (אי אפשר לעלות למעלה, אבל גם מה שרואים ממרגלותיו משביע רצון). הנוף פה יפה, שילוב של ירוק וחום, עם גבעות רכות. תפסו פינה – זוהי נקודה מצוינת להחזיר אוויר לריאות.
חוזרים בחזרה לפיצול האחרון (עניין של כמה מאות מטרים), וממשיכים לכיוון מזרח. עדיין על השביל המסומן באדום. לאחר כ-300 מטר מופיע פיצול נוסף – פנו בו דרומה (ימינה). עוד כ-350 מטר, ובפיצות שאחריו פנו מזרחה (שמאלה). הדרך תיקח אתכם לצד שדרה פסטורלית של עצי ברוש.
קצת יותר מ-10 ק"מ מנקודת המוצא, פוגשים בחורבת רימון. היא לא ממש על תוואי המסלול, אבל שווה קפיצה זריזה (אין לטפס אליה עם האופניים). התל רחב הידיים הזה, שנוף נהדר נשקף ממנו לכל עבר, מציע שרידים של בית כנסת מתקופת בית שני, וגם המון ירוק בעיניים, במיוחד בחורף ובאביב.
חוזרים לתוואי המקורי ופונים בפיצול דרומה (ימינה). לאחר כ-2.5 ק"מ מגיע פיצול ובו פונים לכיוון צפון-מערב (ימינה). הדרך הופכת לכביש של ממש, ובצומת האספלט הראשון שפוגשים פונים צפונה (ימינה). שימו לב שמדובר בצומת בעל יותר מארבעה כיוונים, לכן חשוב לפנות לפי סימון השבילים השחור. מכאן רוכבים בכיף, בלי מאמצים מיותרים. יער להב האדיר נפרש מצד אחד שלכם, וכביש סואן (מס' 31, אם אתם חייבים לדעת) מן העבר השני.
אט-אט השביל הרחב מתעקל לכיוון צפון, ובאופן די מפתיע מגיעים לנקודה מוכרת: אותו שביל אדום מתחילת המסלול. רכבו עמו בכיוון ההפוך עד לנקודת ההתחלה (שהיא גם נקודת הסיום).
נגב והערבה מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

לינות שטח בנגב והערבה

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
מועדון חברים
רוצה לקבל את הניוזלטר המרהיב של ישראל טרוולר - החוויה הישראלית?

© כל הזכויות שמורות ל-israelTraveler תוכנה לצימרים   |   פרסמו אצלנו   |   צור קשר   |   אודות החברה  |   תנאי שימוש   |   מפת האתר