מבריכת רם לנחל חרמון באופניים מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

סוג הטיול: עצמאי   |   אופן הטיול: רכוב   |   משך הטיול: כ- 4-3 שעות   |   דרגת קושי: בינוני   |   עונה מומלצת: כל העונות   |   מספר ק''מ: 20   |   מפת סימון שבילים מספר: 1
בקצרה...
פלגי מים ומפלים, מקומות קדושים ונופים עוצרי נשימה. כל אלו מחכים לכם בטיול אופניים מהנה ולא ארוך.
מאפייני הטיול:   ●  משפחות  ●  טיול רטוב   ●   לא מעגלי
סיפור דרך
הגעה
מכביש מס' 99 או 98 מגיעים ליישוב הדרוזי מסעדה. מצפון לצומת מסעדה שוכנת מִסעדה הצופה לעבר בריכת רם. מחנים לצדה את הרכב. רכב ההקפצה ימתין בגשר שאר ישוב (הגעה אליו מכביש מס' 99).
הערות: יש להצטייד בקסדה, משאבה, פנימיות להחלפה, כלים לתיקון נקרים והרבה מים לשתייה.
המסלול

בין אם בקיץ ובין אם בחורף , בריכת רם תמיד נוטה להפתיע לטובה. היא מייצרת סצנה נהדרת של אגמון כחול השוכן בלב עמק ציורי, שעצי תפוח מעטרים אותו מכל עבר.
לאחר שמחנים את הרכב, רוכבים לכיוון דרום-מערב בכביש גישה צר. כמה עשרות מטרים מתחילת הרכיבה, תבחינו בסימון שביל בצבעי לבן-ירוק-כחול (שביל הגולן). עוד כמה סיבובי גלגל ספורים ואתם פוגשים בגדותיו של כביש מס' 98. חוצים אותו ממזרח למערב, נשארים על שביל הגולן, ובפיצול הראשון שמגיע פונים מערבה (שמאלה). כ-2.5 ק"מ מתחילת הרכיבה מופיע בפניכם נבי איליא – מבנה קבר של קדוש דרוזי מקומי. לחובבי תצפיות הנוף: אם תחפשו היטב, תמצאו לצדו שביל שיוביל אתכם אל פסגת הרכס, המספק מבט ארוך אל המרחבי הגליל והגולן. עלו וחזרו לאותו המקום, והמשיכו על השביל שלכם.
בצומת הבא ממשיכים צפונה (ישר), והשביל הופך לבעל סימון אדום. הדרך מתפתלת ויורדת באופן עוצר נשימה (מהתרגשות, לא ממאמץ) אל עבר הכפר הדרוזי עין קיניא. מי שלא מיומן מספיק בירידות טכניות תלולות, מוטב לו להאט לקצב של צב (ולעתים אף לרדת מהאופניים). עדיף ליהנות מהנוף באיטיות ולחזור בחתיכה אחת.
השביל ייקח אתכם אל לב הכפר, כשכאן הוא הופך לדרך סלולה. בצומת טי פונים דרומה (שמאלה), אל שביל המגיע לנחל סער – יעד פופולרי בפני עצמו, בזכות מפליו המרשימים, במיוחד בחורפים גשומים. כקילומטר מהצומת האחרון פונים מערבה (ימינה) בדרך עפר שמובילה אל "גשר הידידות". גשר זה, מעל נחל סער, שוקם לאחר מלחמת ששת הימים על ידי ישראל כאקט של פיוס וידידות עבור תושביו הדרוזיים של הגולן.
השביל ייקח אתכם לצד שטחי חקלאות מעובדים, בקרבת נחל סער. מגיעים לכביש מס' 989 ופונים עליו לכיוון מערב (שמאלה). קילומטר מאוחר יותר פונים צפונה (ימינה) בדרך עפר, חוצים גשר החולף מעל לנחל ועוצרים בנקודת תצפית נהדרת שמספקת מבט ממושך לעבר מפל רסיסים, שכיאה לשמו, ירסס אתכם בטיפות זעירות של מים, בעיקר בחורף ובתחילת האביב. המפל הזה, שגובהו כ-25 מטר, יהיה גם תירוץ לפריקת פק"ל הקפה.
חוזרים שוב בגשר אל הגדה שממנה הגעתם וממשכים לרדת בשביל הרחב. עוד כמה מאות מטרים ומגיעים לאזור המשופע במטעים. חוצים אותו, יוצאים ממנו ופונים צפונה (ימינה) בכביש צר. תוך זמן קצר מגיעים אל הכניסה לאזור המעיינות של שמורת נחל חרמון (בניאס). אם יש לכם זמן, רדו מהאופניים, היכנסו לשמורה (בתשלום) והתהלכו לצד פלגי המים והשרידים הארכיאולוגיים המרשימים, שסיפורים מרתקים לצדם.
ממשיכים על הכביש הצר עד שמגיעים לפנייה מערבה (שמאלה), אל כביש מס' 99. רוכבים עליו כמה מאות מטרים ומגיעים אל השלט המפנה לתל אל-פאחר, בעבר מוצב סורי. במקום התחולל בעת מלחמת ששת הימים קרב קשה בין הסורים לכוח של גולני. בצומת הבא ממשיכים ישר אל שביל עפר בסימון אדום. בצומת שלאחריו (כ-15 קילומטרים מתחילת הטיול), פונים מערבה (ימינה), אל ירידה מהנה, עם הסימון האדום. עוד קילומטר ופונים בפיצול לכיוון צפון-מערב (ימינה). השביל יביא אתכם אל נבי הודא – מקום תפילה קדוש לדרוזים. זהו מקום מצוין למנוחה חרישית. כמעט תמיד שקט ונעים כאן.
ממשיכים צפונה בין המטעים ולאחר כקילומטר פונים מערבה (שמאלה) בצומת אל שביל המסומן בשחור, הנמתח לצד נחל חרמון. כאן יש פינות "סודיות" לרוב – רק תבחרו. אחרי הקינוח הרטוב רוכבים בניחותא אל רכב האיסוף.

רמת הגולן מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

תחת כיפת השמיים ברמת הגולן

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
מועדון חברים
רוצה לקבל את הניוזלטר המרהיב של ישראל טרוולר - החוויה הישראלית?

© כל הזכויות שמורות ל-israelTraveler תוכנה לצימרים   |   פרסמו אצלנו   |   צור קשר   |   אודות החברה  |   תנאי שימוש   |   מפת האתר