טיול אופניים בצפון השרון מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

סוג הטיול: עצמאי   |   אופן הטיול: רכוב   |   משך הטיול: כ- 4-3 שעות   |   דרגת קושי: קל   |   עונה מומלצת: כל העונות   |   מספר ק''מ: 18   |   מפת סימון שבילים מספר: 7
בקצרה...
אזור צפון השרון מציע מסלול רכיבה נינוח הקרוב לאזור המרכז, שמציע נחל, ים, יער ושאר פינוקים.
מאפייני הטיול:   ●   מעגלי
סיפור דרך
הגעה
מגיעים לחדרה מכביש מס' 2 או כביש מס' 4, נוסעים לפי השילוט לתחנת "רכבת מערב", ומחנים בחניון שבה.
הערות: יש להצטייד בקסדה, משאבה, פנימיות להחלפה, כלים לתיקון נקרים והרבה מים לשתייה. בימי הקיץ מומלץ לערוך את הטיול מוקדם בבוקר, מאחר שחלק ניכר מהמסלול אינו מוצל.
המסלול
במיוחד בשביל תושבי אזור המרכז, השרון נחשב חבל ארץ מוכר, כזה שנדמה שאין עוד מה לחקור בו. אבל זוהי טעות גדולה. כי גם אזור השרון, במיוחד בחלקו הצפוני, מציע טיולים חביבים להפליא, כאלו שלא דורשים נסיעה ארוכה אל המדבר או הגליל, שבהם גיוון נופי מרשים. במקרה זה, מדובר בחופים, בים, בנחל וגם ביער. בקיצור, זהו טיול יפה ונוח מכל הבחינות (במיוחד אם אין לכם זמן או חשק לנסוע שעות ארוכות ברכב)
לאחר שמחנים את הרכב במגרש החנייה של תחנת הרכבת, רוכבים לכיוון מזרח, ומחפשים את סימון השבילים של שביל ישראל (כתום-כחול-לבן). זה יהיה השביל שלכם עד להודעה חדשה. כעת אתם רוכבים בשוליים המזרחיים של יער חדרה משופע האקליפטוסים (אם יש לכם זמן, אתם מוזמנים אף להיכנס ללב היער, במיוחד בימי החורף, בעת שבריכת מים גדולה נטועה במרכזו. אפשר כמובן גם בסוף המסלול, כקינוח מול המים).
כ-2.5 ק"מ מתחילת הרכיבה פונים בצומת לכיוון דרום-מזרח. מטפסים על גבעה שעצי אלון מקשטים אותה, חוצים אותה ויורדים בצד השני. שביל ישראל ממשיך ולוקח אתכם לכיוון דרום, כאשר חלק מהדרך מעט חולית – מה שיקשה על הרכיבה בעיקר בימי הקיץ והסתיו, כי הגשם נוטה להדק את הקרקע. השביל מתעקל מעט מערבה (ימינה) וחוצה את מסילת הברזל. מיד לאחר מכן מתיישרים שוב לכיוון דרום. מבט מזרחה יפגיש אתכם עם אזור תעשייתי למחצה. זהו פארק תעשיות עמק חפר.
כ-6 ק"מ מההתחלה מגיעים אל נחל אלכסנדר, יעד מבוקש עבור מטיילים, רוכבים, מנגליסטים וכל מי שרוצה לטעום טבע במרחק נגיעה מתל אביב. מכאן רוכבים על הגדה הצפונית שלו לכיוון מערב, בשביל נוח ורחב יחסית (עם זאת, מי שזמנו בידו, ירכב דווקא מזרחה, אל גשר הצבים. מציצים, אומרים שלום לבעלי השריון הרך וחוזרים לכיוון מערב). הדרך תפגיש אתכם עם חורבת סמארה, המצויה בראש גבעה רמה, ועם שפע של פינות מנוחה בין העצים או לצד המים.
עוד כמה מאות מטרים מערבה מחורבת סמארה, ואתם חולפים תחת גשר שמעליו זורמת התנועה בכביש החוף. מיד אחרי הגשר פנו צפונה (ימינה), אל כביש גישה שמוליך לעבר חוף מכמורת. מנקודה זו חוברים לשביל בסימון כחול, החולף על רכס כורכר המשקיף את הים הסמוך. בדרך תוכלו להבחין בחוף גדור – שמורת טבע פראית ויפה, שבה מצוקי חול וכורכר וגם וקו חוף מסולע וציורי (שימו לב: על החוף עצמו הרכיבה אסורה).
הדרך על הרכס מביאה עמה מבטים ממשיכים לעבר הים, וגם כמה קטעים חוליים שידרשו מכם פה ושם ללכת לצד האופניים. עוד צפונה על השביל הכחול, וכבר מגיעים אל חוף אולגה, ואל האורבניות שלצדו. מנקודה זו, כל כביש שפונה מזרחה (ימינה), יביא אתכם אל הגשר להולכי הרגל שעובר מעל כביש החוף. מכאן הדרך לתחנת הרכבת בחדרה קצרה יחסית ואף משולטת (חלקה בסימוני שביל ישראל).
מישור החוף והשרון מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

תחת כיפת השמיים במישור החוף והשרון

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
מועדון חברים
רוצה לקבל את הניוזלטר המרהיב של ישראל טרוולר - החוויה הישראלית?

© כל הזכויות שמורות ל-israelTraveler תוכנה לצימרים   |   פרסמו אצלנו   |   צור קשר   |   אודות החברה  |   תנאי שימוש   |   מפת האתר