מבית גוברין לתל קשת (שביל ישראל) מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

סוג הטיול: עצמאי   |   אופן הטיול: רגלי   |   משך הטיול: כ- 7-5 שעות   |   דרגת קושי: קלה-בינונית   |   עונה מומלצת: כל העונות   |   מספר ק''מ: 20   |   מפת סימון שבילים מספר: 12
בקצרה...
הנה טיול שיוכיח לכם כי עדיין קיימת חקלאות רבה בארץ, וגם ים של שדות. על הדרך תפגשו בתלים קדומים ובהמון כרמים בניחוח נוסטלגי.
מאפייני הטיול:   ●  טיול בשביל ישראל   ●   לא מעגלי
סיפור דרך
הגעה
נקודת ההתחלה היא תחנת הדלק לצד צומת גוברין, על כביש מס' 35 (סמוך לגן לאומי בית גוברין). נקודת הסיום היא בתל קשת – נוסעים על כביש מס' 40 ופונים מערבה כ-1.8 מדרום לאחוזם (הפנייה אל שביל כחול וכן בסימון שביל ישראל).
הערות: לא מומלץ לטייל באזור בימים חמים במיוחד.
המסלול
לצד תחנת הדלק הסמוכה לצומת גוברין (כ-50 מטר מצפון לצומת) ניצב שלט הסבר גדול של שביל ישראל. זו נקודת ההתחלה הרשמית. מכאן צועדים בחזרה אל הצומת ועוברים את כביש מס' 35 לגדתו הדרומית. קחו בחשבון ששביל ישראל, המצוין כידוע בסימון כתום-כחול-לבן, משתלב בדרכו עם שבילים נוספים.
צועדים בזהירות בשולי הכביש כ-500 מטר לכיוון דרום-מערב, ומתעקלים דרומה (שמאלה), הרחק מהאספלט הסואן (עד כמה שכביש זה כבר יכול להיות סואן). דרכי עפר נוחות יובילו אתכם בכיוון כללי דרום, ויש לשים לב היטב לסימון השבילים, הנוטה להיעלם מעת לעת.
עוברים לצד שדות ומתקנים חקלאיים, וכ-3 ק"מ אחרי שעזבתם את הכביש הראשי, חוצים את ערוץ נחל מראשה וממשיכים עם שביל ישראל לצדו, לכיוון מערב. מכאן הדרך שזורה בכרמים נאים, שמעוררים מעין תחושה נוסטלגית לימים עברו. פה ושם גם צצה חורשה של עצי אקליפטוס.
לאחר כמה קילומטרים נינוחים לצד הכרמים, מגיעים לכביש מס' 3415. אם יש לכם זמן וכוח, שווה לסטות מעט ולבקר בתל לכיש – אחד התלים המיוחדים בארץ. שטחו כ-125 דונם, ונמצאו בו שכבות יישוב רבות מספור, החל מהתקופה הנאוליתית (7500 עד 4000 לפנה"ס). הסטייה הזו "תעלה" לכם בסך הכל בכמה מאות מטרים לכל כיוון. שווה בהחלט. מעבר לנוף המרשים של שפלת יהודה, תמצאו כאן שרידים רבים לימי העבר הסוערים שידע התל. עיקר פרסומו בא לו לאחר החורבן הגדול שהניב מסעו של סנחריב מלך אשור, בשנת 701 לפנה"ס. מומלץ מאוד לקרוא על קורותיו של התל האסטרטגי הזה במהלך הדורות, ועל התהפוכות הרבות שעבר.
מתל לכיש והלאה, הדרך הופכת להיות מעט יותר משמימה, והנופים בה לא ממש מרגשים. אין מה לעשות – גם כאלו קטעים יש בשביל ישראל. כ-4.5 ק"מ מחציית כביש מס' 3415 פונה שביל ישראל בחדות מערבה (ימינה), וחושף בפניכם ים ירוק, חום וצהוב של שדות חקלאיים, הממשיכים אל האופק ונדמה שאינם נגמרים.
השביל מגיע בסמוך לכביש חוצה ישראל (מס' 6) ופונה דרומה (שמאלה). עוד כמה מאות מטרים ואתם בערות נחל אדוריים. אורכו כ-30 ק"מ והוא מתחיל את דרכו באזור הכפר דורא שבהר חברון. חוצים את כביש מס' 6, וכ-300 מטרים לאחר מכן – גם את מסילת הברזל. ההליכה נערכת בנחל אדוריים, לכיוון צפון-מערב. כ-3 ק"מ לאחר מסילת הברזל, והגעתם אל נקודת הסיום – גבעה נמוכה בשם תל קשת.
שפלה מסלולי טיול ורעיונות לבילוי
דרגת קושי: בינוני
עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
מועדון חברים
רוצה לקבל את הניוזלטר המרהיב של ישראל טרוולר - החוויה הישראלית?

© כל הזכויות שמורות ל-israelTraveler תוכנה לצימרים   |   פרסמו אצלנו   |   צור קשר   |   אודות החברה  |   תנאי שימוש   |   מפת האתר