מחדרה לפולג (שביל ישראל) מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

סוג הטיול: עצמאי   |   אופן הטיול: רגלי   |   משך הטיול: כ- 9-6 שעות   |   דרגת קושי: קל   |   עונה מומלצת: סתיו, חורף, אביב   |   מספר ק''מ: 21   |   מפת סימון שבילים מספר: 7
בקצרה...
יער וים ילוו אתכם במסלול הנהדר הזה, שיפגיש אתכם עם נקודות לא מוכרות המצויות ממש מתחת לאף של תושבי אזור המרכז. טיול שהוא יום כיף אמיתי.
מאפייני הטיול:   ●  משפחות  ●  טיול רטוב  ●  טיול בשביל ישראל   ●   לא מעגלי
סיפור דרך
הגעה
נכנסים לחדרה מצומת חדרה שעל כביש מס' 4 או ממחלף אולגה שעל כביש מס' 2, ונוסעים לפי השילוט לתחנת "רכבת מערב", השוכנת ממערב ליער חדרה ומדרום לרחוב דוד שמעוני. יש כאן חניון גדול ומסודר. נקודת הסיום היא "החוף הירוק" בפולג, הנושק לשפך נחל פולג. הגעה לחוף אפשרית מרחוב עטרי או מרחוב שולמית בשכונת פולג שבנתניה.
הערות: כמסלול שרובו נערך על חופי הים, כדאי להצטייד בבגד ים. מאחר שבחלקו הגדול המסלול אינו מוצל, לא מומלץ לערוך אותו בקיץ.
המסלול

האם הים הוא אותו ים? אז זהו, שלא. והמסלול הנפלא הזה ידגים זאת היטב. כי יש ים פראי וים מסודר, ים כחול וים טורקיז, וים חורפי וים קיצי (תלוי בעונה) ועוד המון סוגים של ים. בקיצור, זהו טיול עם הרבה כחול בעיניים.
אבל כדי להגיע אל כל הכחול הזה, מתחילים באפור ובשאר גוונים עירוניים – תחנת "רכבת מערב" בחדרה. ואגב צבעים, חשוב לקחת בחשבון ששביל ישראל, המצוין כידוע בסימון כתום-כחול-לבן, משתלב בדרכו עם שבילים נוספים.
מחניית תחנת הרכבת צועדים מזרחה ליער חדרה בעקבות סימון שביל ישראל, וחיש מהר מגיעים לחניוני פיקניק נעימים בצד האקליפטוסים. היער הזה קטן יחסית – כולה כ-1,500 דונם – אבל הוא נחשב יער האקליפטוסים הגדול בארץ.
השביל מתעקל ממזרח לדרום (ימינה) ואתם ממשיכים איתו לצד העצים שבגבול המזרחי של היער. כ-2.7 ק"מ מתחילת ההליכה והאיקליפטוסים מתחלפים באלונים – זהו "חניון האלונים", פינת מנוחה שווה בפני עצמה. אם הגעתם הנה בשיא החורף או קצת אחריו, בקרוב תוכלו להתענג על בריכת החורף המפורסמת של היער – שריד לביצות הגדולות שהיו כאן עד תחילת המאה הקודמת. בריכת היער ענקית באופן מפתיע, עטורת צמחייה, ומושכת אליה שפע מגוון של עופות מים.
כ-800 מטר לאחר המפגש עם בריכת היער, שביל ישראל מתעקל בחדות דרומה (שמאלה), וכל הירוק שהקיף אתכם מתחלף בחום של חול וגם לא מעט דיונות. כך נראו למעשה אזורים גדולים ממישור החוף שלנו לפני תנופות הבנייה של המאה ה-20.
חוצים את פסי הרכבת וצועדים ליד חורשה בדרך רחבה ונוחה. עיקול מערבה (ימינה), ואוטוטו אתם כבר בגדותיו הצפוניים של נחל אלכסנדר. הולכים מערבה, בכיוון הים, ומתענגים על פיסות הצל האחרונות של המסלול הזה. אם הגעתם ביום חול, זכיתם במרחב פרטי קסום לצד המים, עם פינות מחבוא ואזורי פיקניק, וגם תל גבוה שמשקיף על הכל (חורבת סמארה).
כקילומטר מפסגת חורבת סמארה חולפים תחת כביש מס' 2 (כביש החוף), ומיד לאחר מכאן עוברים בגשר מעל הכביש הנמתח בין בית ינאי למכמורת. ואז מגיע הים. כחול, גדול ויפה. שביל ישראל ייקח אתכם דרומה (שמאלה) אל חוף בית ינאי, שתמיד, אבל תמיד, יימצא בו לפחות עפיפון אחד בשמיים. יש פה נקודות מילוי מים, שירותים ושאר מתקנים חיוניים למטיילים שגמעו עד כה מרחק צנוע אבל מכובד.
מכאן, הדרך לכיוון נתניה ברורה ואין סיכוי לטעות – פשוט צועדים על החול דרומה. במקומות מסוימים קו החוף הלא מוכר הופך להיות פראי-למחצה, בתולי במידה, ומזמן השתרעות נינוחה מול המים. והכל לצד מצוקי כורכר רמים שמלווים אתכם.
כדי שלא ישעמם לכם מכל החול הזה, השביל סוטה מעט בנתניה ומטפס על טיילת שקד. זוהי טיילת נעימה ויפה שמספקת מבטים מעט שונים אל הים. ויש בה גם תענוגות גשמיים יותר, בדמות מסעדות ובתי קפה. אחרי הטיילת מגיעה עוד טיילת – טיילת המצוק, השוכנת גבוה על קו רכס הכורכר מול הים. ממנה, עם סימון שביל ישראל, ממשיכים עד המפגש עם שדרות בן גוריון הרחבות, הנמצאות ממזרח לכם.
כ-1.3 ק"מ בשדרות בן גוריון, ואז נפרדים מהרחוב הסואן. השביל מתעקל מערבה (ימינה) ודרומה, על שביל מסומן בכחול שיפגיש אתכם עם שמורת האירוסים – מרחב פריחה מוכר וידוע המביא אליו אינספור מבקרים בעונה (אביב). ממשיכים מעט על הגבעות, ויורדים עם השביל שוב לכיוון הים, עד שמגיעים אל "החוף הירוק", מרחק נגיעה משפך נחל פולג.

מישור החוף והשרון מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

תחת כיפת השמיים במישור החוף והשרון

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
מועדון חברים
רוצה לקבל את הניוזלטר המרהיב של ישראל טרוולר - החוויה הישראלית?

© כל הזכויות שמורות ל-israelTraveler תוכנה לצימרים   |   פרסמו אצלנו   |   צור קשר   |   אודות החברה  |   תנאי שימוש   |   מפת האתר