מג'סר א-זרקא לחדרה (שביל ישראל) מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

סוג הטיול: עצמאי   |   אופן הטיול: רגלי   |   משך הטיול: כ- 7-5 שעות   |   דרגת קושי: קל   |   עונה מומלצת: כל העונות   |   מספר ק''מ: 16   |   מפת סימון שבילים מספר: 4
בקצרה...
ים כזה, ים אחר, והרבה דייגים ילוו את חלקו העיקרי של הטיול הנעים והקליל הזה. מומלץ גם לחתוך אל לב קיסריה העתיקה ולקחת פסק זמן כמו שצריך. מול הים כמובן.
מאפייני הטיול:   ●  משפחות  ●  טיול רטוב  ●  טיול בשביל ישראל   ●   לא מעגלי
סיפור דרך
הגעה
נכנסים לכפר ג'סר רא-זרקא מכביש מס' 4 וממנו לכביש מס' 6531 – כביש גישה קצר החולף מעל כביש החוף (שימו לב: למרות הקירבה, אין גישה לכפר מכביש החוף). נוסעים בכפר דרומה ולאחר מכן מערבה, לכיוון הים. הדרך נושקת לנחל תנינים ותביא אתכם אל תל תנינים – המקום בו הנחל נשפך לים. סוף הטיול בתחנת הרכבת "חדרה מערב", בתחומי העיר חדרה.
הערות: חלק מהמסלול עובר בחוף הים – כדאי להצטייד בבגד ים.
המסלול
לפני שמתחילים, שווה לשוטט מעט בכפר ג'סר א-זרקא, שאלמלא העוני שבו הוא שרוי, היה יכול להיות כפר דייגים בסגנון יווני, המושך אליו תיירים. כפר יש פה, דייגים גם, אבל מעט מאוד תשתיות. שוטטו בסמטאות הכפר ולגמו באחד מבתי הקפה קפה של בוקר. דרך מצוינת להתחיל טיול.
אחרי הקפה מגיעים לנקודת ההתחלה – שפך נחל תנינים לים. והים הזה ילווה אתכם לא מעט היום. בכלל, קטע החוף מג'סר א-זרקא ועד לקיסריה נחשב אחד היפים במרכז הארץ. הוא בתולי יחסית, פראי במידה, ולצדו מצוקים נמוכים ודיונות חול מלוא העין. לא משנה מתי הגעתם, תמיד יפה ומיוחד פה, גם אם אי אפשר לטבול (בחורף למשל).
בכל מקרה, קחו בחשבון ששביל ישראל, המצוין כידוע בסימון כתום-כחול-לבן, משתלב בדרכו עם שבילים נוספים. מתל תנינים צועדים דרומה עם שביל ישראל (שנוטה מעט להסתתר בתחילת המסלול). עושים שלום לדייגים, וצופים בסקרנות מהכפר מכיוון מערב – זווית לא שגרתית עבור מי שרגילים לראות אותו מכביש החוף. זהו מראה מיוחד, שונה ומעורר מחשבה.
הדרך עד חוף האמה של קיסריה תפגיש אתכם עם הולכים, משוטטים, מתבודדים, וגם עם סלעים כהים הצצים מהמים, עטופים באצות ירוקות. הדרך הזו נמשכת בסך הכל כ-3 ק"מ, אבל מבחינה מנטלית, ישנו מרחק עצום בין הכפר ההוא והיישוב הזה. בכל מקרה, בחלק ניכר מהדרך תלווה אתכם אמת המים שהובילה מי שתייה לעיר התענוגות קיסריה בתקופת שלטון הרומאים. גם קשתות אבן מרשימות תפגשו פה ושם. ים עם היסטוריה.
מחוף האמה ממשיכים עם סימון שביל ישראל עד לגבול גן לאומי קיסריה. שביל ישראל לא עובר בתחומו, אבל כדאי מאוד להיכנס, ללגום קפה או לאכול משהו באחת המסעדות שבנמל העתיק, לשוטט בין השרידים הארכיאולוגיים, ולהמשיך בדרך (הכניסה בתשלום). אם לא נכנסים לגן הלאומי – מקיפים אותו ממזרח עם הסימון שלכם, על כביש גישה העוקף את קיבוץ שדות ים ומגיע אל מחלף קיסריה הסואן. מפחיד כאן, אז לכו בזהירות. הכיוון שלכם הוא דרומה, והארובות הגבוהות של תחנת הכוח "אורות רבין" יהיו מולכם כל העת.
ממחלף קיסריה ועד ההימלטות בחזרה אל שביל שקט חולפים כ-750 מטר. פשוט פונים מערבה (ימינה) עם הסימון לעבר פארק נחל חדרה. השביל יוביל אתכם בגשר מעל הנחל, לעבר הגדה הדרומית. כיום נעים ומטופח כאן, עם מזרקת מים חמים (תוצאה של תהליך הפקת החשמל מתחנת הכוח הסמוכה), וגם מדשאות וטיילת צנועה ונעימה הצופה לים.
פונים מערבה (ימינה), צועדים ליד הנחל לכיוון הים, אומרים שלום ל(עוד) דייגים, וקצת לפני שפוגשים את הים, חותכים דרומה (שמאלה), על שביל ישראל. דרך משובשת ונטולת כל חן תוביל אתכם אל גבעת אולגה. פוגשים בדרך בגין, פונים בה מזרחה (שמאלה) ומשם דרומה (ימינה) בין בתי השכונה הנושנים עד שמגיעים לתחנת הדלק המפורסמת של אולגה, על כביש החוף. מכאן יורדים לשולי הכביש, מטפסים בגשר הולכי הרגל החולף מעליו, מגיעים לשוליו המזרחיים, וצועדים מטרים אחדים צפונה.
בכיוון צפון-מזרח יתגלה לכם כביש צר שלצדו עצי אקליפטוס. צעדו בו כ-750 מטר עד לכיכר, ומשם כמה עשרות מטרים מזרחה, עד לנקודת הסיום.
מישור החוף והשרון מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

תחת כיפת השמיים במישור החוף והשרון

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
מועדון חברים
רוצה לקבל את הניוזלטר המרהיב של ישראל טרוולר - החוויה הישראלית?

© כל הזכויות שמורות ל-israelTraveler תוכנה לצימרים   |   פרסמו אצלנו   |   צור קשר   |   אודות החברה  |   תנאי שימוש   |   מפת האתר