ממצפה מודיעים ללטרון (שביל ישראל) מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

סוג הטיול: עצמאי   |   אופן הטיול: רגלי   |   משך הטיול: כ- 7-5 שעות   |   דרגת קושי: בינוני   |   עונה מומלצת: כל העונות   |   מספר ק''מ: 19   |   מפת סימון שבילים מספר: 9
בקצרה...
הטיול הזה יגרום לכם להכיר את יער בן שמן מקרוב, וגם את הגבעות הטרשיות שמדרום לו, על חורבותיהן ותליהן הקדומים. וכמובן – יזמן לכם שפע של תצפיות נוף פנורמיות.
מאפייני הטיול:   ●  משפחות  ●  טיול בשביל ישראל   ●   לא מעגלי
סיפור דרך
הגעה
נקודת ההתחלה היא במצפה מודיעים (לא להתבלבל עם מצפה מודיעין) – נוסעים על כביש מס' 443, וכ-1.5 מטר מזרחית לצומת מודיעים פונים דרומה, נוסעים כמה מאות מטרים ועוצרים באחד מחניוני הפיקניק ליד מגדל תצפית גבוה. אל נקודת הסיום: נוסעים על כביש מס' 3, בין מחלף לטרון לנחשון, ועולים לרגע מערבה (ימינה לבאים מכביש תא"-ירושלים) לכביש מס' 424 ומיד צפונה, לפי השילוט למוזיאון השריון בלטרון (משטרת לטרון). כאן מצויה רחבת חנייה גדולה.
המסלול
יער בן שמן הוא יער עם כבוד. לא רק בגלל הוותק וההיסטוריה, אלא בעיקר בשל העובדה שהוא משמש ריאה ירוקה אדירת ממדים, שקשה לעתים לאמוד את גודלה כאשר רק עוצרים לפיקניק לא מחייב באחד מחניוניה. היום תבינו, דרך הרגליים, עד כמה גדול ומרשים היער הזה. ועדיין – מדובר בחצייה של פלח אחד של היער... כך או כך, היער, שניטע בתחילת המאה העשרים, כולל היום אינספור עצים, הניצבים על פני כ-34,000 דונם.
הטיול מתחיל לצד מגדל תצפית הקרוי "מצפה מודיעים", ולצד שלט הסבר של שביל ישראל. מכאן הדרך תיקח אתכם בכיוון כללי דרומה, עד לנקודת הסיום. לפני שמתחילים, קחו בחשבון ששביל ישראל, המצוין כידוע בסימון כתום-כחול-לבן, משתלב בדרכו עם שבילים נוספים.
בתחילת ההליכה תפגשו המון עצים, כאשר העיקריים בהם הם האורנים כמובן. עוד ועוד אורנים, וגם המון צל ופינות שמזמינות פיקניק. כן, אפשר להתמסר להן, אבל היום רק התחיל, ויש עוד המון פינות נהדרות בהמשך. אף שהמסלול מתעקל אנה ואנה, חוצה בדרכו דרכים נוספות ומנסה לבלבל, הסימון ברור מאוד. רק הקפידו לעקוב אחריו.
לאחר כ-3 ק"מ של יער, מגיעים לגבולו הדרומי של בן שמן. מכאן הגבעות חשופות הרבה יותר, והנוף משתנה בהתאם. דרכי עפר יובילו אתכם בין הגבעות, כאשר על אחת מהן ניצבת חורבת רגב, שמספקת תצפיות נוף נהדרות לכל עבר, מגובה של 202 מטר מעל פני הים, וכמה עשרות מטרים מעל שאר הגבעות השכנות. מעבר לכך, יש פה גם כמה בורות מים ושרידים לא ברורים מימים קדומים, בצורת גלי אבנים.
מכאן תוביל אתכם הדרך לכיוון חורבה אחרת – חורבת בית ענבה. מעניין לדעת כי המקום הזה אף צוין במפת מידבא ההיסטורית, אחת המפות הקדומות של אזורנו. יש פה שרידי כבשני סיד, עדות לענף הייצור העיקרי ששגשג באזור לפני כמה מאות שנים בלבד. מראש התל יש תצפית יפה לעבר האזור, כולל נחל ענבה וטרסות חקלאיות שידעו ימים יפים יותר.
יורדים עם השביל מראש התל, אל דרך רחבה שעמה חוצים את נחל ענבה, נחל אכזב הנשפך אל נחל איילון הסמוך. צועדים בדרך נוף שהוכשרה עבור מטיילים, וחוצים את כביש מס' 431. עוד מעט ואתם כבר במרחק נגיעה משעלבים, קיבוץ דתי קטן. עוקפים אותו וממשיכים לכיוון דרום והפעם חוצים בגשרון צר ונמוך מפלצת אספלט – כביש מס' 1 (תל אביב – ירושלים).
בסוף הגשר פונים דרומה (שמאלה), צועדים במקביל לכביש לאורך של 1.2 ק"מ, ואז מתעקלים לכיוון דרום-מערב (ימינה). עוד פחות מ-2 ק"מ ואתם בנקודת הסיום – משטרת לטרון שלעבר, ואתר "יד לשריון" בהווה – אתר הנצחה ומוזיאון שריון מרשים. שווה ביקור, לא רק עבור חובבי הז'אנר.
שפלה מסלולי טיול ורעיונות לבילוי
דרגת קושי: בינוני
עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
מועדון חברים
רוצה לקבל את הניוזלטר המרהיב של ישראל טרוולר - החוויה הישראלית?

© כל הזכויות שמורות ל-israelTraveler תוכנה לצימרים   |   פרסמו אצלנו   |   צור קשר   |   אודות החברה  |   תנאי שימוש   |   מפת האתר