מטבריה לירדנית (שביל ישראל) מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

סוג הטיול: עצמאי   |   אופן הטיול: רגלי   |   משך הטיול: כ- 4-3 שעות   |   דרגת קושי: קל   |   עונה מומלצת: סתיו, חורף, אביב   |   מספר ק''מ: 12   |   מפת סימון שבילים מספר: 3
בקצרה...
טיול קצר בקילומטרים אבל ארוך בהפסקות, שייקח אתכם מטבריה עילית ועד לאתר הטבילה ירדנית, ועל הדרך יספק לכם תצפיות עוצרות נשימה לעבר הכנרת, יער מטופח, מפגש עם מעיין שובה לב וגם סוג של מסע בזמן...
מאפייני הטיול:   ●  משפחות  ●  טיול בשביל ישראל   ●   לא מעגלי
סיפור דרך
הגעה
נוסעים על כביש 77 ונכנסים לטבריה עילית (הכניסה הצפונית לעיר). ניתן לחנות באזור מפגש הרחבות דרך מנחם בגין ושדרות ספיר. אל נקודת הסיום: נוסעים בכביש מס' 90 לגדות הכנרת, בקטע שעולה מצומת צמח לקיבוץ כנרת, ופונים לפי השילוט לאתר ירדנית.
הערות: אף על פי שהמסלול קצר יחסית, לא מומלץ לערוך אותו בקיץ, הנוטה להיות לוהט באזור זה. אין לטייל בימים גשומים או מיד אחריהם מחשש להחלקות.
המסלול

תחילת הטיול וגם סופו על משטחי אספלט. אבל זה לא אומר שמדובר בטיול אורבני. להיפך - זהו טיול נופי נהדר שמציע לכם את הסצנות היפות של עמק הירדן, עם הכנרת שמנצנצת כל העת במזרח.
תחילת הטיול במפגש הרחובות מנחם בגין (כביש מס' 77 באזור זה) ושדרות ספיר. צועדים דרומה בשדרות לאורך כ-1.2 ק"מ עם הסימון שלכם. קחו בחשבון ששביל ישראל, המצוין כידוע בסימון כתום-כחול-לבן, משתלב בדרכו עם שבילים נוספים.
טבריה היא עיר עם מסורת רבת שנים, ולא רבים יודעים כי היא נחשבת אחת מארבע הערים הקדושות בארץ. מומלץ מאוד ללמוד דבר או שניים על קורותיה המרתקים לפני שיוצאים לדרך. זה תמיד מומלץ, ובטבריה במיוחד.
בכל מקרה, במסלול היום לא חורשים את העיר התחתית ולא פוגשים במזח ובשפת הכנרת, אלא מכירים את העיר ממבט-על גבוה יחסית. כאשר הרחוב מסתיים, ממשיכים לכיוון דרום-מזרח (שמאלה) בשביל ישראל. חורשה מקרית בתחילת השביל הופכת ליער של ממש בהמשכו – זהו יער שוויץ, שניטע הודות לתרומת יהודים שוויצריים ומשתרע על פני כ-3,000 דונם. מהיער המטופח, הנטוע בחלקו על מדרון פוטוגני המצוי בין פוריה לטבריה, ניבטים הנופים הכחולים של הכנרת וההרים העוטפים אותה. יש פה גם המון פינות פיקניק, ובחורף יש סיכוי שעבורכם זה יהיה יער פרטי לגמרי.
נכון, הדרך רק החלה, אבל לא תמצאו נוף יפה מזה להפסקת קפה מול הכחול והירוק. חוצים מצפור מרשים וחניון פיקניק גדול, צועדים בדרך הנוף שהוכשרה בלב היער ומגיעים עד כביש מס' 7677, כביש נופי המתפתל מחוף ברניקי שעל הכנרת ועד לפוריה. צועדים איתו כמה עשרות מטרים מזרחה, חוצים אותו וממשיכים בדרך רחבה לכיוון דרום.
כ-1.5 ק"מ מחציית הכביש מגיעים אל עין פוריה (הקרוי גם עין קדש). זהו מעיין שמימיו נובעים מניקבה היישר אל בריכה. האתר שוקם, נוספו לו מתחמי פיקניק, נשתלו עצים, ויש אפילו גשרונים מעל תעלות המים, בריכות קטנות עם מפלונים והמון נוף לכנרת. כאן חובה לעצור להפסקה.
אחרי האתנחתא הארוכה, יוריד אתכם השביל מזרחה, לעבר הכנרת, דרך מטעים ושטחים חקלאיים שנראים כמו מתוך גלויה. מגיעים למושבה כנרת (הסמוכה לקיבוץ כנרת), וצועדים ברחוב המייסדים, שפינות מסוימות בו מזכירות ביקור במאה אחרת. המושבה נוסדה בשנת 1908 ואוכלסה בגלגולה הראשון באיכרים מהמושבות הוותיקות, אך במהרה תפסו את מקומם חלוצים צעירים עם חלומות גדולים, בני העלייה השנייה. בסוף הרחוב, בקצהו הדרומי, ממתינה חצר כנרת, שזכתה למתיחת פנים ולשימור, אחרי שנים רבות של הזנחה. חצר כנרת מתהדרת בעובדה כי זהו המקום שבו נולדו, הלכה למעשה, הרעיונות ההתיישבותיים והמוסדות שהיוו את התשתית למדינת ישראל. כאן גם חיו ופעלו הוגי דעות ומנהיגים כגון א.ד.גורדון, ברל כצנלסון, רחל המשוררת, נח נפתולסקי, בן ציון ישראלי ורבים אחרים. שווה להיכנס, ולזכות במסע בזמן.
רחוב המייסדים פוגש בכביש מס' 767, בו פונים מזרחה (שמאלה) לכיוון כביש מס' 90. חוצים אותו ומגיעים לבית הקברות של כנרת – המקום שבו קבורים אלמונים ומפורסמים, אנשי הגות, עסקנים ציוניים וגם אנשי רוח – מרחל המשוררת ועד נעמי שמר. יפה ופסטורלי כאן, לגדות הכנרת ותחת העצים התמירים.
כאשר יוצאים מבית הקברות חוצים שוב את כביש מס' 90 לגדתו המערבית וצועדים עם שביל ישראל לכיוון דרום, אל אזור משופע במטעים של עצי תצר, בבריכות מים ובעוד אלמנטים נופיים, הנטועים לצד סמלים מקומיים מפורסמים כגון "בית המוטור" ו"קבר בובה" (שמנציח פרדה ששימשה את החלוצים בתחילת המאה ה-20). נקודת הסיום מגיעה במהרה, ואם יהיה לכם מזל, תוכלו לצפות בקבוצה של טובלים נוצרים שעשו את כל הדרך מהעולם הגדול אל אתר ירדנית, כדי לטבול בנהר הירדן.

טבריה וסובב כנרת מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

חדרי אירוח בקיבוצים בטבריה וסובב כנרת

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
מועדון חברים
רוצה לקבל את הניוזלטר המרהיב של ישראל טרוולר - החוויה הישראלית?

© כל הזכויות שמורות ל-israelTraveler תוכנה לצימרים   |   פרסמו אצלנו   |   צור קשר   |   אודות החברה  |   תנאי שימוש   |   מפת האתר