מאתר ירדנית להר תבור (שביל ישראל) מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

סוג הטיול: עצמאי   |   אופן הטיול: רגלי   |   משך הטיול: כ- 13-10 שעות   |   דרגת קושי: קשה   |   עונה מומלצת: סתיו, חורף, אביב   |   מספר ק''מ: 24   |   מפת סימון שבילים מספר: 3
בקצרה...
שביל ישראל אינו שביל של פינוק, והקטע הבא מוכיח זאת היטב. מצד שני, כאן תזכו בחוויה של נופים שנראים כמו גלויה ובמפגש עם כמה מעיינות מפכים.
מאפייני הטיול:   ●  טיול רטוב  ●  טיול בשביל ישראל   ●   לא מעגלי
סיפור דרך
הגעה
מכביש מס' 90 לגדות הכנרת, בקטע שעולה מצומת צמח לקיבוץ כנרת, פונים לפי השילוט לאתר ירדנית ומחנים בחניון הגדול. נקודת הסיום בצומת גזית שבכביש 65, למרגלות הר תבור.
הערות: לאורך המסלול אין מקורות מים טובים לשתייה. יש להצטייד בהתאם בנקודת המוצא. כדי לסיים את המסלול ביום אחד, יש לצאת עם הזריחה. המסלול אינו מתאים למשפחות. בימים חמים כדאי להצטייד בבגדי ים.
המסלול
נכון, המסלול הזה ממש לא קצר. הוא יכול להיראות לעתים מתיש, אבל מאחר שבעולם הטיולים אין קשה בלי יפה, הוא מציע להולכים בו מראות נהדרים, במיוחד בקטע של נחל יבנאל המבודד יחסית. באופן טבעי, בימי החורף והאביב כל היופי הזה מתעצם.
תחילתו של המסלול במרחב פסטורלי לעילא, בו שוכן אתר ירדנית, אתר טבילה קדוש לנוצרים. גם אתם עוד מעט תטבלו, אם תרצו, בהמשך הנהר – פשוט הולכים עם השילוט לאתר השייט "רוב רוי" ומשם מערבה על גדות הירדן. מצאו נקודה וערכו טבילת בוקר מרעננת. המהדרין אף מזנקים למים בעזרת חבלים הקשורים לעץ אקליפטוס.
ממשיכים עם שביל ישראל בכיוון כללי דרום וחולפים לצד מתקן שאיבה. המשך ההליכה מכאן ירחיק אתכם מהאפיק. זה המקום לציין כי שביל ישראל, המצוין כידוע בסימון כתום-כחול-לבן, משתלב בדרכו עם שבילים נוספים.
כעת אתם בדרככם לנחל יבנאל. קצת פחות מק"מ אחרי מתקן השאיבה מגיעים לערוץ יבנאל, חוצים אותו ומגיעים כעבור עוד כמה מאות מטרים לדרך רחבה שסימנה ירוק. פונים בה מערבה (ימינה). זהו אזור שלא רבים נוטים לטייל בו, ולכן קסמו רב. הבידוד, יחד עם המצוקים והצמחייה הצפופה לצד נחל יבניאל מעניקים חוויה בלתי נשכחת. זהו נחל שאורכו כ-18 ק"מ, והוא זורם מאזור קרני חיטין עד לנהר הירדן. באזור שלכם יש לא מעט מעיינות.
כ-3 ק"מ מהמפגש עם הסימון הירוק מגיעים לפיצול, בו פונים דרומה (שמאלה) לשביל המסומן בשחור ומטפס בתלילות הרחק מהנחל. כ-350 מטר של טיפוס יביאו אתכם אל נקודת תצפית מרהיבה שנראית כמו גלויה של פעם: שדות חרושים ומרחבים טבעיים של עמק הירדן הפורה.
מטפסים עוד קצת ומגיעים אל חורשת יעלה – מרחב יפה בן 12 דונם, עם שמונה עצי שיזף עתיקים וגם מעיין - עין יעלה. אין מקום טוב מזה למנוחה. גם אחרי המנוחה נמשך הטיפוס. הולכים לאורך ואדי צר ואחר כך לצד גדר, עד שמגיעים לתצפית נוספת. גם כאן יפה, אבל בשלב זה הטיפוס נותן את אותותיו וכל מה שתרצו יהיה לשבת קצת...
בהמשך, התעלמו משביל כחול שעובר לצדכם והמשיכו על השחור. לאחר עיקול קל, השחור נעלם וממשיכים על סימון שביל ישראל, לעבר מצוק נישא שעץ נטוע בפסגתו. זהו מצפה אלות, בגובה של 366 מטר מעל פני הים, והוא קרוי על שם העצים שבו. שביל ישראל לא מגיע ממש לצ'ופצ'יק של המצפה, אבל אפשר לעשות דילוג קל, כי המראה שווה הכל. הגליל התחתון והעמקים נראים מכאן ממש כמו מפה טופוגרפית וגדושת צבע.
ממשיכים מערבה במישור (יחסי) על השביל השחור (שמתגלה שוב), ובעוד כמה מטרים חוברים מערבה (ימינה) לשביל הכחול ואז שוב מערבה (הפעם מעט שמאלה) לירוק, תוך כדי מפגש עם תחנת חיזוי מזג אוויר. השביל הירוק יוריד אתכם בעדנה – מה שיאזן שוב את שרירי הרגליים. כ-750 מטר בשביל הירוק ומגיעים לפיצול ובו פונים דרומה, ויורדים בחדות לעבר ערוצו של נחל אולם.
חולפים על פני חורבת אולם וצועדים לצד שטחים מעובדים ושבילים רחבים. כ-1.7 ק"מ מחורבת אולם מגיע פיצול. פונים דרומה (ימינה) אל השביל השחור, שייקח אתכם אל חורבת סירין, שבה שרידים ארכיאולוגיים מתקופות שונות, כמו גם מעיין הנשפך לבריכת מים מקורה. עוד כמה עשרות מטרים עם השביל השחור, חוצים גדר בקר ומגיעים לתל רכש רחב הידיים, שבו מומלץ לערוך מנוחה. מגיע לכם.
מתל רכש ממשיכים מערבה בשביל הירוק לכיוון הר תבור, שנראה כבר היטב וברור. בפיצול עם השביל האדום פונים מערבה (ימינה) ונצמדים לאדום עד להודעה חדשה. חוצים את נחל שמר ומגיעים לפאתי המושב כפר קיש. בכביש הגישה פונים מערבה, מגיעים לכביש מס' 7276, חוצים לצדו המערבי וממשיכים בשביל ישראל עד ההגעה לנקודת הסיום תחת ההר הגבוה שמתנשא מעליכם – הר תבור.
טבריה וסובב כנרת מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

חדרי אירוח בקיבוצים בטבריה וסובב כנרת

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
מועדון חברים
רוצה לקבל את הניוזלטר המרהיב של ישראל טרוולר - החוויה הישראלית?

© כל הזכויות שמורות ל-israelTraveler תוכנה לצימרים   |   פרסמו אצלנו   |   צור קשר   |   אודות החברה  |   תנאי שימוש   |   מפת האתר