מהר יואש לאילת (שביל ישראל) מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

סוג הטיול: עצמאי   |   אופן הטיול: רגלי   |   משך הטיול: כ- 6-5 שעות   |   דרגת קושי: בינוני   |   עונה מומלצת: סתיו, חורף, אביב   |   מספר ק''מ: 14   |   מפת סימון שבילים מספר: 20
בקצרה...
מעבר לסמליות שבו, הקטע האחרון של שביל ישראל מביא עמו תמצית נפלאה של אזור הרי אילת ושל תצפיות נוף מדבריות שאין בשום מקום אחר. באחריות.
מאפייני הטיול:   ●  משפחות  ●  טיול בשביל ישראל   ●   לא מעגלי
סיפור דרך
הגעה
נקודת המוצא היא בכביש המוביל לפסגת הר יואש (הגעה מכביש מס' 12, כ-2 ק"מ מדרום למעבר הגבול נטפים). נקודת הסיום: כ-300 מטר צפונית-מזרחית למעבר הגבול טאבה, בסמוך לחוף הנסיכה באילת ולצד כביש מס' 90.
הערות: כידוע, גבול ישראל-מצרים שקט בדרך כלל, אך תמיד טוב לבדוק לפני הטיול את המצב בשטח (פיקוד דרום, טלפון 08-9902926). כדאי להצטייד בבגד ים, מאחר שהמסלול מסתיים בחופי אילת.
המסלול
בטיול הזה, במיוחד אם עשיתם את כל חלקיו האחרים של שביל ישראל, שווה להצטייד במצב רוח מרומם במיוחד או לערוך סוג של טקס סיום. סיום, כי זהו כמובן הקטע האחרון של השביל, קטע שנגמר בחוף הים האדום. מעבר לנקודה זו, תצטרכו דרכון כדי להמשיך. ומעבר לעניין הסמלי, באמת שיפה פה. ממש יפה.
מתחילים בכביש העולה להר יואש, על סימון שביל ישראל. אגב, קחו בחשבון ששביל ישראל, המצוין כידוע בסימון כתום-כחול-לבן, משתלב בדרכו עם שבילים נוספים. הנוף המצוקי כאן מרשים, אבל זוהי רק ההתחלה. צועדים עם השביל לכיוון דרום לצד הר יואש, הר העשוי מסלע גיר. ההר מתרומם לגובה של 734 מטר מעל פני הים והוא קרוי על שם מלך יהודה, יואש בן אחזיה. תמיד טוב לדעת.
השביל הכחול אינו עולה אל ההר. הוא מקיף אותו, ועל הדרך מספק נקודת תצפית עוצרת נשימה לעבר נחל גשרון, האהוב במיוחד על גולשי מצוקים. יורדים אל אחד הערוצים המובילים אל הנחל, שסלעים כהים וחמורי סבר עוטפים אותו. לאחר ירידה לא קשה צועדים באפיק קניוני בעל צבעים שונים – חובבי הגיאולוגיה יחגגו כאן. בהמשך ממשיכים לרדת בזהירות בעזרת יתדות ברזל שקובעו בסלע, עוקפים מפל ומגיעים לחלק הרחב יותר, של נחל גשרון.
עוקפים עוד מפל וממשיכים דרומה עם השביל הכחול. מתעקלים עמו מזרחה (שמאלה), הרחק מהאפיק. צוקים רמים יקדמו את פניכם, כאלו שעושים חשק לכבוש אותם. השביל יגרום לכם להזיע מעט בעת שהדרך מטפסת ומטפסת. לאחר כ-500 מטר בשביל הכחול מגיע פיצול. פונים דרומה (ימינה) לשביל השחור, שייקח אתכם אל צוקי גשרון. מכאן נראים היטב הן ערוץ נחל גשרון והן שפע של גבעות נמוכות ורכות. משמאלכם מתנשא הר רחבעם – הר גירני לבן שבולט על רקע סביבתו הכהה יותר.
לאחר כ-550 מטר מגיע פיצול. פונים לכיוון דרום-מזרח על השביל האדום, שייקח אתכם במעלה רכס צר (מאוד!) העשוי ממסלע גירני בהיר. גם מכאן נשקפים נופים נהדרים, עד למפרץ אילת הקרוב-רחוק.
בהמשך תפגשו בהמוני בולבוסים (אבנים בצורת תפוחי אדמה, העשויים ברובם מקלציט). באופן לא מפתיע, למקום הזה קוראים "מעלה בולבוסים". לאחר כ-1.7 ק"מ בשביל השחור עולים על שביל ירוק, שיוביל אתכם אל נקודת התצפית של הר צפחות – אחת היפות מסוגה באזור. ים, מדבר, ועוד ים ועוד מדבר. קחו שעה ארוכה של סתלבט בנקודה גבוהה זו. הר צפחות הקצה הכי דרומי של רכס הרי אילת, והוא מתרומם לגובה של 278 מטר בלבד מעל פני הים (התיכון, לא זה שקרוב אליכם). הגובה הזה נשמע צנוע, אבל התצפית שהוא מספק תפתיע אתכם.
מכאן ממשיכים מזרחה עם שביל ישראל, עד שמגיעים ממש אל המים, ואל סוף הטיול. אפשר גם לרדת ישירות אל חניון הר צפחה, ולסיים בחוף שמורת האלמוגים. זה יהיה סמלי פחות, אבל יפה יותר.
אילת מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

אכסניות וביה"ס שדה באילת

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
מועדון חברים
רוצה לקבל את הניוזלטר המרהיב של ישראל טרוולר - החוויה הישראלית?

© כל הזכויות שמורות ל-israelTraveler תוכנה לצימרים   |   פרסמו אצלנו   |   צור קשר   |   אודות החברה  |   תנאי שימוש   |   מפת האתר